סירוב עלייה לטיסה בגלל רישום יתר – מה הזכויות שלך

תוכן עניינים

סירוב עלייה לטיסה בגלל רישום יתר – מה הזכויות שלך

הקדמה

דמיינו את הסיטואציה: הגעתם לשדה התעופה בזמן, עברתם בידוק, יש ברשותכם כרטיס תקף – אך לפתע נמסר לכם שלא תוכלו לעלות על הטיסה. מצב כזה נקרא “סירוב להעלות לטיסה”, וברוב המקרים הוא נגרם עקב רישום יתר (Overbooking) מדובר לא רק באירוע מתסכל, אלא גם בכזה שמזכה אתכם בזכויות ברורות לפיצוי כספי ושירותים נוספים.

במאמר זה נסקור מתי סירוב לעלות לטיסה נחשב בלתי חוקי, מה הפיצוי המגיע לפי החוק הישראלי, ומה עושים בפועל אם זה קורה לכם.

מהו “סירוב להעלות לטיסה“?

סירוב לעלות לטיסה מתרחש כאשר חברת התעופה מוכרת יותר כרטיסים ממספר המושבים במטוס, מתוך הנחה שחלק מהנוסעים לא יגיעו. כאשר כולם כן מתייצבים – החברה נאלצת לבחור נוסעים שלא יעלו.

במצבים אלו, החוק מחייב את החברה להציע פיצוי, שירותים והחזר כספי – בהתאם לזמן העיכוב ולבחירת הנוסע.

חוק טיבי בהקשר של רישום

סעיף 5. (א) מפעיל טיסה או מארגן המסרב להטיס נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה, לרבות בשל רישום יתר, יפנה תחילה אל הנוסעים הרשומים בטיסה ויבדוק אם יש ביניהם נוסע המוכן לוותר על מקומו בטיסה בתמורה שתוסכם בין אותו נוסע למפעיל הטיסה או למארגן; בסעיף קטן זה, “רישום יתר” – רישום מקומות מוזמנים בכלי טיס, שאישר מפעיל טיסה, מארגן או מי מטעמם, במספר העולה על קיבולת כלי הטיס.

סעיף 5. (ב) לחוק קובע כי: “נוסע שמפעיל טיסה או מארגן סירב להטיסו ולא הסכים לוותר על מקומו בטיסה בתמורה מוסכמת כאמור בסעיף קטן (א), זכאי לקבל ממפעיל הטיסה או מהמארגן שירותי סיוע ופיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה, וכן לפי בחירת הנוסע – השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי”.

מלשון החוק ניתן לראות שמשטר האחריות הקבוע בחוק מטיל על חברת התעופה אחריות שיש שכינו אותה בפסיקה כ-“מוגברת מאוד”, המתקרבת לאחריות חמורה (ראו: עניין מושקטל, פס’ 9). בשים לב לכך, הנטל להוכיח קיומן של נסיבות מיוחדות שהנתבעת עשתה כל שביכולתה עדי להתגבר עליהן מוטל על הנתבעת ומדובר בנטל משמעותי (ראו: רת”ק 12149-12-18 אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס בע”מ נ’ מירוז).

דהיינו, ביטול טיסה, אפילו בנסיבות מיוחדות המפורטות בס׳ 6 (ה) לחוק שירותי תעופה המאפשרות הימנעות מתשלום פיצוי, אין בו כדי לפטור את חברת התעופה מחובתה להעניק את ההטבות המנויות בחוק ובכללן את שירותי הסיוע המוגדרים בחוק (ראו ת״צ 44555-03-19 דהן ואח’ ישראייר).

על חברת התעופה לא עמדה בנטל המוטל עליה להוכיח כי עשתה כל שביכולתה כדי למנוע את ביטולה של הטיסה.

מה קורה אם נאלצתם לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים על חשבונכם?

במידה ולא ניתן לכם כל פתרון חלופי, תוך זמן סביר, יהיו מקרים בהם תהיו רשאים בנסיבות המקרה, לפנות מיוזמתכם לרכישת כרטיסי טיסה חלופיים. יתר על כן, ישנה חשיבות של העדר צפי לטיסה חלופית, אשר יקבל משקל משמעותי לצורך הבחירות של הנוסע בהתאם לשיקולים שונים רלוונטיים, ראו ת”ק 18270-11-14 שיראי נ’ ג’ט אייר, כך הכיר בית המשפט בחובת תשלום הוצאות רכישת כרטיס טיסה חלופי, במצב בו לא הציע המארגן או מפעיל הטיסה, באמצעות הנציגים בשדה התעופה, לנוסעים, חלופות להגעה ליעד טיסתם.

באותה דרך נקט בית המשפט במסגרת ת”ק 37495-11-18 שם פסק כי היה על מארגן או מפעיל הטיסה להוכיח, כי בתוך זמן סביר הוא פנה לתובעים והציע להם כרטיס טיסה חלופי, וכי הטיסה שהוצעה לתובעים הייתה במועד המוקדם שניתן. עוד נפסק שם, כי התשלום של הנוסעים בגין כרטיסי הטיסה החלופיים שהצליחו לאתר באופן עצמאי, בהעדר סיוע של המפעיל או מארגן הטיסה, אינו מהווה נזק עקיף, “כי אם בחובה של הנתבעת לספק טיסה חלופית תוך זמן סביר ובהקדם האפשרי ובהתאם להוראות הדין”.

זכויותיכם לפי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי)

מה גובה הפיצוי שמגיע לכם?

במקרה של דחייה העולה על 8 שעות, החוק רואה בכך ביטול לכל דבר. בהתאם לכך:

  • טיסה עד 2,000 ק״מ –  פיצוי בגובה 1,440 ש״ח
  • טיסה בין 2,000 ל־4,500 ק״מ –  פיצוי של 2,310 ש״ח
  • טיסה למרחק של מעל 4,500 ק״מ –  פיצוי בגובה 3,460 ש״ח

שימו לב: הזכויות חלות גם אם הטיסה היא של חברת לואו קוסט או במסגרת חבילת נופש.

מה עושים אם סורבתם לעלות לטיסה?

  1. בקשו אישור בכתב מהחברה–  שיאשר את סיבת הסירוב.
  2. שמרו את כרטיסי הטיסה והמסמכים הרלוונטיים.
  3. צלמו את לוח הטיסות / הודעות / שיחות עם נציגים.
  4. פנו בכתב לחברת התעופה תוך 21 ימים ובקשו פיצוי.
  5. לא נעניתם? שקלו תביעה קטנה או פנייה לעורך דין.

שאלות נפוצות

מה קורה אם הסכמתי לא לעלות בתמורה לפיצוי?

במקרה כזה, ויתרתם על זכויות אחרות – ולכן ככל הנראה לא ניתן לדרוש פיצוי נוסף.

האם הפיצוי תלוי במחיר הכרטיס?

לא. הפיצוי קבוע בחוק ואינו תלוי במחיר ששולם.

מה אם קיבלתי טיסה חלופית רק למחרת?

עדיין מגיע לכם פיצוי כספי + שירותים מלאים (לינה, אוכל, תחבורה).

כמה זמן יש להגיש תביעה?

4  שנים ממועד הטיסה.

סעיף 3(א)(3) לחוק שירותי תעופה קובע כי הטבת כרטיס טיסה חלופי משמעותה היא:

“כרטיס טיסה חלופי ליעד הסופי של הנוסע, בתנאים הדומים ככל האפשר לתנאי כרטיס הטיסה המקורי שהונפק לו ובמועד המוקדם ביותר שניתן, או במועד מאוחר יותר בתיאום עם הנוסע, ובכפוף לקיומם של מקומות פנויים בטיסה”

סעיף 7(א) לחוק קובע כי: “נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שהמריאה באיחור של שעתיים לפחות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה, זכאי לקבל ממפעיל הטיסה או מהמארגן מזון ומשקאות ושירותי תקשורת.

סעיף 7(ב) לחוק קובע כי: “נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שהמריאה באיחור של חמש שעות ופחות משמונה שעות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה זכאי להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו”.

חברת התעופה מחויבת להציע לכם כנוסע את הבחירה בין השבת כספם ובין כרטיס טיסה חלופי וזאת בניגוד להוראות סעיפים 3(א)(3) ו- 6(א)(2) ו- 7(א) ו- 7(ב) לחוק הקובעים במפורש כי על מפעיל הטיסה לספק לנוסע שירותי סיוע וכי הבחירה בין השבת תמורה ובין כרטיס טיסה חלופי היא זכותו של הנוסע (ראו ת”ק 64571-12-22כהן נ’ אל על).

אין חולק כי לתובע זכות הבחירה בין השבת תמורה ובין כרטיס טיסה חלופי. הדברים עולים באופן מפורש מהוראות החוק ומההלכה הפסוקה, ראו למשל ת”ק (ת”א) 47775-10-21 זוהר טל נ’ ריינר, שם קבע בית המשפט בסעיף 20 לפסק הדין כי זוהי חובתה של הנתבעת, “כשהבחירה, כאמור, אמורה להיות אצל התובע ולא אצל הנתבעת”.

דחייה של יותר מ 8 שעות –  נחשבת ל”ביטול טיסה” לפי החוק, ולכן מזכה בפיצוי כספי מלא, בדיוק כמו ביטול רגיל. כאן חלות כל זכויות הנוסעים כולל אפשרות לתבוע פיצוי קבוע לפי המרחק, שירותים נלווים ואפילו פיצוי בגין עוגמת נפש.

סעיף 1(2) לחוק התעופה קובע כי טיסה שבוטלה היא טיסה: (1) טיסה שלא התקיימה, (2) טיסה שהמריאה באיחור של שמונה שעות לפחות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה או באיחור הקבוע לפי סעיף 6(ח).

חובה עצמאית המוטלת על מארגן או מפעיל הטיסה, היא החובה המוסדרת בסעיף 6(ו) לחוק ולפיה הוא “יציג לפניו חלופות להגעה ליעד הסופי”. משבוטלה הטיסה נשוא התביעה, היה על המארגן או מפעיל הטיסה להציע לתובעים טיסה חלופית, או שוויה, על מנת להגיע ליעדם, כאמור בסעיף 6(א)(2) לחוק. סעיף 3(א)(3) לחוק מוסיף וקובע, כי “כרטיס טיסה חלופי ליעד הסופי של הנוסע, בתנאים הדומים ככל האפשר לתנאי כרטיס הטיסה המקורי שהונפק לו ובמועד המוקדם ביותר שניתן, או במועד מאוחר יותר בתיאום עם הנוסע, ובכפוף לקיומם של מקומות פנויים בטיסה”.  נוסף על כך, שומה על המארגן או מפעיל הטיסה להוכיח, כי הוא פנה לנוסע, תוך זמן סביר, והציע לו כרטיס טיסה חלופי, וכי הטיסה שהוצעה הייתה במועד המוקדם ביותר שניתן.

פיצוי כאמור יינתן, אלא אם יוכיח מפעיל הטיסה כי הוא פטור מתשלום, בנסיבות המנויות בסעיף 6(ה)(1) לחוק, ורק עם התקיימותם של שלושה תנאים, המצטברים זה לזה. המחוקק פטר את מפעיל הטיסה מחובתו לשלם פיצוי כספי לנוסע שטיסתו בוטלה בהתקיימותם של שלושה תנאים: הימצאותן של “נסיבות מיוחדות” שהביאו לביטול הטיסה, שנסיבות אלו “לא היו בשליטתו” של מפעיל הטיסה, ואם בכך לא די, תנאי נוסף הוא ש “גם אם היה עושה כל אשר ביכולתו לא היה יכול למנוע את ביטולה בשל אותן נסיבות”.

כבר מקיומם של שלושת תנאים מצטברים אלו ניתן להיווכח כי מדובר בפטור שעל-פי לשונו הוא מצומצם. זאת ועוד, מלשון החוק ניתן לראות שמשטר האחריות המוטל על מפעיל הטיסה אינו אחריות מבוססת אשמה. על מנת שמפעיל הטיסה יהיה פטור מתשלום הפיצוי לנוסע שטיסתו בוטלה, לא די בכך שיוכח שמפעיל הטיסה לא התרשל. הפטור יינתן במקרה של העדר שליטה, וזהו פתח צר יותר ממתן פטור מאחריות במקרה של העדר התרשלות. לזאת יש להוסיף, כי נטל השכנוע להוכחת תחולת הפטור מהאחריות מוטל על מפעיל הטיסה.             הנטל להוכיח כי מדובר בנסיבות שלא היו בשליטתה של הנתבעת, וכי היא לא יכלה למנוע אותן לו הייתה עושה כל שביכולתה – מוטל עליה.

מה גובה הפיצוי שמגיע לכם?

במקרה של דחייה העולה על 8 שעות, החוק רואה בכך ביטול לכל דבר. בהתאם לכך:

  • טיסה עד 2,000 ק״מ –  פיצוי בגובה 1,440 ש״ח
  • טיסה בין 2,000 ל־4,500 ק״מ –  פיצוי של 2,310 ש״ח
  • טיסה למרחק של מעל 4,500 ק״מ –  פיצוי בגובה 3,460 ש״ח

סעיף 6 לחוק התעופה קובע כי נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שבוטלה, יהיה זכאי לקבל בנוסף ממפעיל טיסה או מהמארגן הטבות אלה:

6.(א)(1) שירותי סיוע.

6.(א)(2) השבת התמורה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו של הנוסע.

6.(א)(3) פיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה תלוי במרחק הטיסה.

לפיכך, חזקה שהמחוקק, עת חוקק את הסיפא של סעיף זה, תוך עשיית שימוש במילים “או” ו- “לפי בחירת הנוסע”, לא השחית את מילותיו לחינם. בכך רצה המחוקק להעניק לנוסע שיקול דעת לבחור מבין שתי החובות אותן הטיל על מפעיל הטיסה.

סעיף 3.(א) לחוק התעופה קובע כי ההטבות לפי חוק זה הן:

(1) שירותי סיוע בלא תשלום, כמפורט להלן:

(א). “מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה” (בחוק זה – מזון ושתייה).

(ב) “אירוח בבית מלון אם נדרשת שהייה של לילה אחד או יותר או אם נדרשת שהייה ארוכה מהשהייה שתכנן הנוסע” (בחוק זה – שירותי לינה).

(ג) “שירותי הסעה בין שדה התעופה לבית המלון בו שוהה הנוסע”….

(ד) “שתי שיחות טלפון, וכן משלוח הודעה באמצעות פקסימיליה או דואר אלקטרוני לפי בחירת הנוסע” (בחוק זה – שירותי תקשורת).

איך לפעול ברגע האמת?

אם הטיסה נדחתה, חשוב לפעול מיד:

  1. בקשו אישור רשמי מהחברה על הדחייה, כולל זמן חדש וסיבה רשמית
  2. תעדו כל דבר:  לוח טיסות, הודעות, שיחות עם נציגים
  3. שמרו מסמכים: כרטיסי עלייה, חשבוניות, תיעוד הוצאות
  4. דרשו שירותים במקום – לינה, אוכל, הסעה לפי הצורך
  5. פנו בכתב לחברה תוך 21 ימים ממועד הדחייה
  6. אם לא נעניתם – שקלו תביעה קטנה על ידי עורך דין לדיני תעופה

שאלות נפוצות

האם דחייה של 3 שעות מזכה בפיצוי?

לא, אך כן מזכה בשירותים. אם הם לא ניתנו – ניתן לדרוש החזר הוצאות.

מה אם קיבלתי טיסה חלופית ליום שלמחרת?

זה נחשב ביטול טיסה – מגיע פיצוי מלא + לינה + הסעה.

איך מודדים את זמן הדחייה?

מהשעה המקורית המתוכננת ועד לשעת ההמראה בפועל – מרגע ניתוק גלגלי המטוס ממסלול ההמראה.

מה אם קיבלתי הודעה על דחייה רק בשדה?

חברות רבות מנסות להקטין אחריות – חשוב לתעד את העיכוב בזמן אמת.

האם אפשר לתבוע גם על עוגמת נפש?

כן, תלוי בנסיבות. רצוי להתייעץ משפטית במקרים כאלה.

סיכום

דחיית טיסה היא אירוע מתסכל שעלול לגרום לנזק ממשי. החוק הישראלי מבדיל בין סוגי דחיות ומספק מסגרת ברורה לזכויות הנוסע. ככל שתפעלו נכון – בזמן אמת ולאחר מכן – כך תגדילו את הסיכוי לקבל את הפיצוי המלא.

מומלץ לשמור על כל תיעוד, לפנות לחברה בכתב, ולשקול ליווי משפטי בעת הצורך. משרדנו מתמחה בדיני תעופה ומייצג נוסעים שנפגעו מטיסות דחויות, מבוטלות או מעוכבות. פנו אלינו לבדיקה חינמית של זכאותכם – ונשמח לסייע. עורך דין תעופה

Loading

לתיאום פגישה מקצועית

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם

לקוחות ממליצים

עומרי ליטבק
קרא עוד
"עורך דין מקצוען, אמין ומיוחד"
אורטל סרוסי
קרא עוד
"קשוב, בנאדם לפני הכל, נמצא במקצוע למען שליחות"
ולדימיר גרשנזון
קרא עוד
"תותח על חלל, שירות מיוחד, מקצועי ביותר"
מורן קרסקס
קרא עוד
"עורך דין יצירתי, נחוש, הופך עולמות בשביל הלקוחות שלו"
י.ה
קרא עוד
"עו"ד יצחק נתן לי הרגשה שהוא ממש נכנס לנעליים שלי, כאב את כאבי וניצח את מלחמתי, תודה על הכל איש יקר"
בובה לוי
קרא עוד
"לוחם צדק, איש אמת, יישר כוח"
תניר בראון
קרא עוד
"היה שם בשבילי בשעות לא שעות, הגיע, טיפל, רץ ממקום למקום, אין כמוך יצחק"

מאמרים נוספים

תביעת חברת תעופה זרה: מי חייב לעמוד בדיני ישראל?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה מלחמת חרבות ברזל – האם מגיע לי פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה בגלל שביתה – האם מגיע לי פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעה נגד חברת תעופה זרה

ביטול טיסה תקלה טכנית – האם מגיע לי פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על טיסת המשך שבוטלה

אי הגעה לטיסה NO SHOW מה הזכאות לפיצוי ?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על איחור בטיסה

פספסתי טיסת המשך – האם מגיע לי פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעות בגין עיכוב או איחור בטיסה

הקדמת טיסה – מה עושים? מה הפיצוי שמגיע לי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

רישום יתר בטיסה / אובר בוקינג – מה הזכויות שלי ?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטולי טיסות – כל מה שצריך לדעת – פיצוי תוך 45 יום

מאת: עו"ד יצחק מימון

אי הגעה לטיסה NO SHOW מה הזכאות לפיצוי ?

מאת: עו"ד יצחק מימון

רישום יתר בטיסה – אובר בוקינג (Overbooking) – איך מקבלים פיצוי ?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטולי טיסות – מה חשוב לדעת כדי לקבל פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על ביטול טיסה - מה הזכויות שלי?

פיצוי על ביטול טיסה – מה הזכויות שלי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

טיסה שהתעכבה או הוקדמה

טיסה שהתעכבה או הוקדמה? מה הזכויות שלכם (כולל דוגמאות של פסקי דין)

מאת: עו"ד יצחק מימון

אובר בוקינג

אובר בוקינג? הטיסה הוקדמה? פספסתי קונקשן? כל הזכויות והפיצויים המגיעים לכם

מאת: עו"ד יצחק מימון

מזוודה אבדה או ניזוקה בטיסה? המדריך המלא לזכויות וקבלת פיצוי (2025)

מזוודה אבדה או ניזוקה בטיסה? המדריך המלא לזכויות וקבלת פיצוי (2025)

מאת: עו"ד יצחק מימון

החזר כספי על כרטיס טיסה שלא נוצל – זכויות הנוסע לפי החוק

החזר כספי על כרטיס טיסה שלא נוצל – זכויות הנוסע לפי החוק

מאת: עו"ד יצחק מימון

כיצד להגיש תביעה נגד חברת תעופה זרה – מדריך לנוסעים

כיצד להגיש תביעה נגד חברת תעופה זרה – מדריך לנוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

אי הגעה לטיסה NO SHOW

אי הגעה לטיסה (NO SHOW) – האם מגיע לכם פיצוי או החזר?

מאת: עו"ד יצחק מימון

חוק טיבי (חוק התעופה) – מה אומר חוק שירותי תעופה על ביטול ועיכוב טיסה

מאת: עו"ד יצחק מימון

דילוג תחנות בטיסה

דילוג תחנות בטיסה – מה הזכויות שלכם כשמסלול הטיסה משתנה

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על עיכוב בהגעת מזוודה - מה עושים כשהכבודה מאחרת?

פיצוי על עיכוב בהגעת מזוודה – מה עושים כשהכבודה מאחרת?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה עקב מזג אוויר

ביטול טיסה עקב מזג אוויר – זכויות הנוסע ומה ניתן לעשות?

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעה ייצוגית נגד חברת תעופה

תביעה ייצוגית נגד חברת תעופה – כיצד להגיש?

מאת: עו"ד יצחק מימון

המדריך המלא לזכויות נוסעים בטיסות

המדריך המלא לזכויות נוסעים בטיסות – ביטולים, עיכובים ופיצויים

מאת: עו"ד יצחק מימון

הקדמת טיסה

הקדמת טיסה – האם החוק מזכה אתכם בפיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

רישום יתר בטיסה (Overbooking) – כיצד זה משפיע עליך הזכויות שלך?

רישום יתר בטיסה (Overbooking) – כיצד זה משפיע עליך הזכויות שלך?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטולי טיסות על ידי חברת תעופה

ביטול טיסה – השפעת תיקון חוק שירותי תעופה (והוראת שעה – חרבות ברזל) על זכויות הנוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

טיסה שבוטלה - ההגדרה החוקית ומה חשוב לדעת

טיסה שבוטלה – ההגדרה החוקית ומה חשוב לדעת

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על עיכוב בטיסה מעל 8 שעות

פיצוי על עיכוב בטיסה מעל 8 שעות – מה מגיע לך וכיצד ניתן לתבוע?

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעה קטנה נגד חברת תעופה

תביעה קטנה נגד חברת תעופה, איך מגישים? – מדריך מלא לנוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה עקב תקלה טכנית - האם מגיע לך פיצוי?

ביטול טיסה עקב תקלה טכנית – האם מגיע לך פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

סירוב עלייה לטיסה בגלל רישום יתר – מה הזכויות שלך

סירוב עלייה לטיסה בגלל רישום יתר – מה הזכויות שלך

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי עבור טיסה נדחתה? מה מגיע לכם

פיצוי עבור טיסה נדחתה? מה מגיע לכם

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי עבור טיסה בוטלה? כל מה שחייבים לדעת

פיצוי עבור טיסה בוטלה? כל מה שחייבים לדעת

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסת קונקשן - האם מגיע פיצוי ומה הזכויות שלך?

ביטול טיסת קונקשן – האם מגיע פיצוי ומה הזכויות שלך?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על טיסת לואו קוסט שבוטלה

פיצוי על טיסת לואו קוסט שבוטלה – כל מה שצריך לדעת

מאת: עו"ד יצחק מימון

מזוודה שניזוקה או אבדה בטיסה – המדריך המלא

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי, החזר ותביעות על ביטול /עיכוב טיסה

פיצוי, החזר ותביעות על ביטול /עיכוב טיסה – מדריך לנוסע הישראלי

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי בטיסות - המדריך המשפטי המקיף לנוסעים בישראל

פיצוי בטיסות – המדריך המשפטי המקיף לנוסעים בישראל

מאת: עו"ד יצחק מימון

סעיף 6 לחוק שירותי תעופה

סעיף 6 לחוק שירותי תעופה – הסבר זכויות ופיצויים

מאת: עו"ד יצחק מימון

איך מגישים תביעה נגד חברת תעופה – מדריך מהיר לזכויותיך

איך מגישים תביעה נגד חברת תעופה – מדריך מהיר לזכויותיך

מאת: עו"ד יצחק מימון

החזר כספי על ביטול טיסה

החזר כספי על ביטול טיסה – מה באמת מגיע לכם?

מאת: עו"ד יצחק מימון

עיכוב בטיסה – מה עושים, מה מגיע לך, ומתי זה נחשב ביטול?

עיכוב בטיסה – מה עושים, מה מגיע לך, ומתי זה נחשב ביטול?

מאת: עו"ד יצחק מימון

עורך דין ביטול טיסה – למה חשוב לפנות לייעוץ משפטי?

עורך דין ביטול טיסה – למה חשוב לפנות לייעוץ משפטי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצויים בטיסה – המדריך המשפטי המקיף לזכויות נוסעים

פיצויים בטיסה – המדריך המשפטי המקיף לזכויות נוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול או עיכוב טיסה

ביטול או עיכוב טיסה – זכויות, החזרים ופיצויים לנוסע הישראלי

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על ביטול טיסה - מתי, כמה ואיך מקבלים?

פיצוי על ביטול טיסה – מתי, כמה ואיך מקבלים?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה במלחמת חרבות ברזל - מה מגיע לכם לפי החוק

ביטול טיסה במלחמת חרבות ברזל – מה מגיע לכם לפי החוק

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטולי טיסות - מדריך מלא לזכויות, פיצויים והחזרים

ביטולי טיסות – מדריך מלא לזכויות, פיצויים והחזרים

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על טיסה שבוטלה - מה מגיע לך לפי החוק

פיצוי על טיסה שבוטלה – מה מגיע לך לפי החוק

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעות פופולריות נגד חברות תעופה - מדריך מעשי לנוסעים

תביעות פופולריות נגד חברות תעופה – מדריך מעשי לנוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה ע"י חברות תעופה - מה עושים ומה מגיע לך?

ביטול טיסה ע”י חברות תעופה – מה עושים ומה מגיע לך?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה עקב מלחמה או מצב חירום – מהן זכויות הנוסעים?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על ביטול טיסה

פיצוי על ביטול טיסה – מתי ואיך מקבלים?

מאת: עו"ד יצחק מימון

סגירת שער העלייה למטוס - מה עושים והאם מגיע פיצוי?

סגירת שער העלייה למטוס – מה עושים והאם מגיע פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

נוסע עם כרטיס לטיסה שבוטלה - מה מגיע לכם?

נוסע עם כרטיס לטיסה שבוטלה – מה מגיע לכם?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי בגין ביטול או עיכוב בטיסה – הסבר מלא לזכויות שלך

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעה קטנה נגד חברת תעופה - מדריך לנוסעים

תביעה קטנה נגד חברת תעופה – מדריך לנוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון
נעים מאד, עו"ד יצחק מימון 👋
איך אני יכול לעזור לך?
וואטסאפ שליחת וואטסאפ
דילוג לתוכן