דילוג תחנות בטיסה – מה הזכויות שלכם כשמסלול הטיסה משתנה

תוכן עניינים

דילוג תחנות בטיסה

המאמר מעודכן מיום 28.03.25

מה המשמעות המשפטית של דילוג תחנות? I מתי מותר?

לא מעט נוסעים מוצאים את עצמם מתמודדים עם עיכובים מפתיעים בטיסות. לעיתים, העיכוב נובע מנסיבות שאינן מקנות פיצוי כספי, אך במקרים רבים אחרים החוק דווקא מחייב את חברת התעופה לשלם לנוסעים פיצוי. רוצים לדעת מתי זה קורה ואיך זה פועל? המשיכו לקרוא ותקבלו את כל הפרטים הדרושים לכם בנושא פיצוי על עיכוב בטיסה.

  • מה נחשב דילוג בתחנה?
  • מתי ניתן לקבל פיצוי על עיכוב בטיסה?
  • פיצוי לפי חוק שירותי תעופה

עיכוב של שעתיים או יותר (עד 5 שעות)

אם הטיסה התעכבה בשעתיים ומעלה, אתם זכאים לקבל מהחברה “שירותי סיוע” – הכוללים בין היתר מזון, שתייה ואפשרות לבצע שיחות טלפון. בשלב זה עדיין לא מגיע לכם פיצוי כספי.

עיכוב של 5 עד 8 שעות

במקרה של עיכוב בטיסה הנמשך בין חמש לשמונה שעות, לנוסעים ישנה זכות לקבל את שירותי הסיוע שהוזכרו לעיל, וכן האפשרות לבחור באחד משני מסלולים:

  • ביטול כרטיס הטיסה וקבלת החזר מלא של הכסף ששולם.
  • קבלת כרטיס טיסה חלופי בתיאום עם חברת התעופה. חשוב לדעת שגם במצב זה, לא קיימת זכאות לפיצוי כספי.

עיכוב של מעל 8 שעות – כאן מגיע פיצוי כספי!

בהתאם לחוק הטיבי, טיסה המתעכבת למעלה משמונה שעות נחשבת למעשה לטיסה שבוטלה. במצב כזה חברת התעופה מחויבת להעניק לכם פיצוי כספי נוסף על שירותי הסיוע הנדרשים בחוק. מעבר לכך, היא מחויבת להציע לכם כרטיס חלופי או להשיב לכם את מלוא עלות כרטיס הטיסה המקורי, לפי בקשתכם.

מה מגיע לנוסע שטיסתו קוצרה ללא הסכמתו?

גובה הפיצוי הכספי – בהתאם למרחק הטיסה

החוק קובע את שיעור הפיצוי על בסיס המרחק בין נקודת המוצא ליעד הסופי:

מרחק בין היעדיםגובה הפיצוידוגמה אפשרית
עד 2,000 ק”מ1,440 ₪ישראל – קפריסין / יוון/ גיאורגיה וכד’
מעל 2,000 ק”מ ועד 4,500 ק”מ2,310 ₪ישראל – גרמניה / אנגליה/ ספרד וכד’
מעל 4,500 ק”מ3,460 ₪ישראל – ארצות הברית / תאילנד / דרום אמריקה וכד’

האם ניתן להפחית את סכום הפיצוי?

אכן, לחברת התעופה יש אפשרות להפחית את הפיצוי בחצי (50%) אם הנוסע הסכים לקבל כרטיס חלופי ובפועל הגיע באיחור שאינו עולה על:

  • שעתיים איחור (ליעד המרוחק עד 2,000 ק”מ).
  • שלוש שעות איחור (ליעד המרוחק בין 2,000 ל-4,500 ק”מ).
  • ארבע שעות איחור (למרחק העולה על 4,500 ק”מ).

כלומר, אם חברת התעופה מספקת טיסה חלופית בזמן המאפשר עמידה בתנאי האיחור הנ”ל – היא רשאית להפחית את גובה הפיצוי ב-50%.

מצבים שבהם לא מגיע פיצוי על עיכוב בטיסה

ישנן סיטואציות מסוימות שבהן הנוסעים אינם זכאים לפיצוי. לדוגמה:

  • אם קיבלתם הודעה על העיכוב לפחות 14 ימים לפני מועד הטיסה.
  • אם הטיסה נרכשה בחינם או בתעריף שאינו פתוח לציבור הרחב.
  • אם חברת התעופה מוכיחה שהעיכוב נגרם מנסיבות חריגות (כגון שביתות, מלחמה, אסונות טבע, פגעי מזג אוויר, אירועים ביטחוניים וכד’).

עיכוב בטיסות פנים – גם כאן מגיע פיצוי

החוק הישראלי מכסה גם טיסות פנים-ארציות כאשר העיכוב עולה על ארבע שעות מהמועד המתוכנן להמראה. הסכומים משתנים בהתאם לנתיב הטיסה:

  • טיסות בין נתב”ג או חיפה לאילת: פיצוי של 270 ₪.

מה לגבי “אובר בוקינג” או תקלות טכניות?

במקרים של “אובר בוקינג” (רישום יתר הגורם לכך שלא כל הנוסעים עולים לטיסה) או עיכוב עקב תקלות טכניות שאינן בגדר “כוח עליון”, בדרך כלל תחויב חברת התעופה לפצות אתכם, בכפוף לעמידה בתנאי החוק.

העברתם אתכם למחלקה אחרת? מגיע לכם פיצוי נוסף

לפעמים, מעבר לאיחור בטיסה, נוסעים מגלים כי הועברו למחלקה שונה מזו שהוזמנה מראש. במקרים של שדרוג ממחלקה נמוכה לגבוהה יותר – החברה לא תדרוש תשלום נוסף. אבל אם הנוסע “שונמך” ממחלקה גבוהה לנמוכה, חברת התעופה מחויבת לפצותו באחוז מסוים ממחיר הכרטיס ששילם:

  • מעבר ממחלקה ראשונה למחלקת עסקים: החזר של 60%.
  • מעבר מעסקים לתיירים: החזר של 80%.
  • מעבר מראשונה לתיירים: החזר של 90%.
  • בטיסות של מעל 4,500 ק”מ, כאשר הנוסע יורד ממחלקה ראשונה או עסקים לתיירים, יינתן החזר של 100% ממחיר הכרטיס ששולם (במקרים ספציפיים המוגדרים בחוק).

מה קורה אם חברת התעופה מסרבת לפצות?

לא פעם, פונים נוסעים ישירות לחברת התעופה בדרישה לפיצוי, וזו מסרבת. עם זאת, על פי החוק, אם הסירוב אינו מוצדק, עלולה החברה לשאת בפיצוי נוסף העלול להגיע עד 11,540 ₪, ללא צורך בהוכחת נזק.

כדאי לדעת כי במקרה שבו חברת התעופה לא מגיבה או דוחה את דרישת הפיצוי במהלך 45 ימים, מומלץ להתייעץ עם עו”ד המתמחה בדיני תעופה. במצבים רבים, הגשת תביעה לבית המשפט מובילה לחיוב חברת התעופה בתשלום מלא ואף מעבר לכך.

שאלות נפוצות

פספסתי טיסת המשך בגלל עיכוב במקטע הראשון. האם אני זכאי לפיצוי?

כן, אם בסופו של דבר הגעתם ליעד הסופי באיחור של 8 שעות או יותר עקב פספוס טיסת ההמשך, ובתנאי ששני מקטעי הטיסה הופעלו על ידי אותה חברת תעופה.

רכשתי כרטיס באמצעות קוד של חברה אחת, אבל בפועל טסתי עם שתי חברות. ממי דורשים פיצוי?
באופן כללי, הפיצוי נדרש מחברת התעופה המפעילה בפועל את הטיסה הראשונה (כלומר, אותה חברה שהפעילה את המקטע הראשוני), גם אם המקטע השני התבצע על ידי חברה אחרת – וזאת בתנאי שהטיסה השנייה הייתה תחת אותו קוד של החברה הראשונה.

מהן “נסיבות מיוחדות” הפוטרות את חברת התעופה מפיצוי?

נסיבות שאינן בשליטת חברת התעופה, כמו פגעי מזג אוויר קיצוניים, שביתות, מלחמות, אירועים ביטחוניים או אסונות טבע – עשויות להיחשב כנסיבות מיוחדות ולפטור את החברה מתשלום פיצוי.

מתי מחשבים את זמן “ההמראה” לעניין העיכוב?
חישוב האיחור נעשה לפי הרגע שבו המטוס מנתק מגע ממסלול ההמראה (ולא מרגע כניסת הנוסעים למטוס או סגירת דלתותיו).

האם אפשר לבקש פיצוי לפי התקנה האירופית  EC 261/04?

בתי המשפט בישראל קבעו שלא ניתן לתבוע על פי התקנה האירופית, אך במקרים מסוימים ניתן לנסות לבקש פיצוי ישירות משירות הלקוחות של חברת התעופה, אם היא פועלת במדינות החלות על התקנה.

מסקנה: אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם טיסתכם התעכבה בארבע השנים האחרונות מעל ל-8 שעות, ייתכן שמגיע לכם פיצוי כספי מכוח חוק הטיבי. במידה וחברת התעופה מסרבת לפצות או מתעלמת מפניותיכם, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום דיני התעופה כדי לבדוק את זכאותכם ולהגיש תביעה אם יש צורך בכך.

התעכבה לכם הטיסה? אל תהססו להתייעץ ולברר את זכויותיכם – ייתכן שמגיע לכם פיצוי נכבד!

כתב ופורסם על ידי עו”ד יצחק מימון, משרד עורכי דין לדיני תעופה.

Loading

לתיאום פגישה מקצועית

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם

לקוחות ממליצים

עומרי ליטבק
קרא עוד
"עורך דין מקצוען, אמין ומיוחד"
אורטל סרוסי
קרא עוד
"קשוב, בנאדם לפני הכל, נמצא במקצוע למען שליחות"
ולדימיר גרשנזון
קרא עוד
"תותח על חלל, שירות מיוחד, מקצועי ביותר"
מורן קרסקס
קרא עוד
"עורך דין יצירתי, נחוש, הופך עולמות בשביל הלקוחות שלו"
י.ה
קרא עוד
"עו"ד יצחק נתן לי הרגשה שהוא ממש נכנס לנעליים שלי, כאב את כאבי וניצח את מלחמתי, תודה על הכל איש יקר"
בובה לוי
קרא עוד
"לוחם צדק, איש אמת, יישר כוח"
תניר בראון
קרא עוד
"היה שם בשבילי בשעות לא שעות, הגיע, טיפל, רץ ממקום למקום, אין כמוך יצחק"

מאמרים נוספים

תביעת חברת תעופה זרה: מי חייב לעמוד בדיני ישראל?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה מלחמת חרבות ברזל – האם מגיע לי פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה בגלל שביתה – האם מגיע לי פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעה נגד חברת תעופה זרה

ביטול טיסה תקלה טכנית – האם מגיע לי פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על טיסת המשך שבוטלה

אי הגעה לטיסה NO SHOW מה הזכאות לפיצוי ?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על איחור בטיסה

פספסתי טיסת המשך – האם מגיע לי פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעות בגין עיכוב או איחור בטיסה

הקדמת טיסה – מה עושים? מה הפיצוי שמגיע לי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

רישום יתר בטיסה / אובר בוקינג – מה הזכויות שלי ?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטולי טיסות – כל מה שצריך לדעת – פיצוי תוך 45 יום

מאת: עו"ד יצחק מימון

אי הגעה לטיסה NO SHOW מה הזכאות לפיצוי ?

מאת: עו"ד יצחק מימון

רישום יתר בטיסה – אובר בוקינג (Overbooking) – איך מקבלים פיצוי ?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטולי טיסות – מה חשוב לדעת כדי לקבל פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על ביטול טיסה - מה הזכויות שלי?

פיצוי על ביטול טיסה – מה הזכויות שלי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

טיסה שהתעכבה או הוקדמה

טיסה שהתעכבה או הוקדמה? מה הזכויות שלכם (כולל דוגמאות של פסקי דין)

מאת: עו"ד יצחק מימון

אובר בוקינג

אובר בוקינג? הטיסה הוקדמה? פספסתי קונקשן? כל הזכויות והפיצויים המגיעים לכם

מאת: עו"ד יצחק מימון

מזוודה אבדה או ניזוקה בטיסה? המדריך המלא לזכויות וקבלת פיצוי (2025)

מזוודה אבדה או ניזוקה בטיסה? המדריך המלא לזכויות וקבלת פיצוי (2025)

מאת: עו"ד יצחק מימון

החזר כספי על כרטיס טיסה שלא נוצל – זכויות הנוסע לפי החוק

החזר כספי על כרטיס טיסה שלא נוצל – זכויות הנוסע לפי החוק

מאת: עו"ד יצחק מימון

כיצד להגיש תביעה נגד חברת תעופה זרה – מדריך לנוסעים

כיצד להגיש תביעה נגד חברת תעופה זרה – מדריך לנוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

אי הגעה לטיסה NO SHOW

אי הגעה לטיסה (NO SHOW) – האם מגיע לכם פיצוי או החזר?

מאת: עו"ד יצחק מימון

חוק טיבי (חוק התעופה) – מה אומר חוק שירותי תעופה על ביטול ועיכוב טיסה

מאת: עו"ד יצחק מימון

דילוג תחנות בטיסה

דילוג תחנות בטיסה – מה הזכויות שלכם כשמסלול הטיסה משתנה

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על עיכוב בהגעת מזוודה - מה עושים כשהכבודה מאחרת?

פיצוי על עיכוב בהגעת מזוודה – מה עושים כשהכבודה מאחרת?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה עקב מזג אוויר

ביטול טיסה עקב מזג אוויר – זכויות הנוסע ומה ניתן לעשות?

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעה ייצוגית נגד חברת תעופה

תביעה ייצוגית נגד חברת תעופה – כיצד להגיש?

מאת: עו"ד יצחק מימון

המדריך המלא לזכויות נוסעים בטיסות

המדריך המלא לזכויות נוסעים בטיסות – ביטולים, עיכובים ופיצויים

מאת: עו"ד יצחק מימון

הקדמת טיסה

הקדמת טיסה – האם החוק מזכה אתכם בפיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

רישום יתר בטיסה (Overbooking) – כיצד זה משפיע עליך הזכויות שלך?

רישום יתר בטיסה (Overbooking) – כיצד זה משפיע עליך הזכויות שלך?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטולי טיסות על ידי חברת תעופה

ביטול טיסה – השפעת תיקון חוק שירותי תעופה (והוראת שעה – חרבות ברזל) על זכויות הנוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

טיסה שבוטלה - ההגדרה החוקית ומה חשוב לדעת

טיסה שבוטלה – ההגדרה החוקית ומה חשוב לדעת

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על עיכוב בטיסה מעל 8 שעות

פיצוי על עיכוב בטיסה מעל 8 שעות – מה מגיע לך וכיצד ניתן לתבוע?

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעה קטנה נגד חברת תעופה

תביעה קטנה נגד חברת תעופה, איך מגישים? – מדריך מלא לנוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה עקב תקלה טכנית - האם מגיע לך פיצוי?

ביטול טיסה עקב תקלה טכנית – האם מגיע לך פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

סירוב עלייה לטיסה בגלל רישום יתר – מה הזכויות שלך

סירוב עלייה לטיסה בגלל רישום יתר – מה הזכויות שלך

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי עבור טיסה נדחתה? מה מגיע לכם

פיצוי עבור טיסה נדחתה? מה מגיע לכם

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי עבור טיסה בוטלה? כל מה שחייבים לדעת

פיצוי עבור טיסה בוטלה? כל מה שחייבים לדעת

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסת קונקשן - האם מגיע פיצוי ומה הזכויות שלך?

ביטול טיסת קונקשן – האם מגיע פיצוי ומה הזכויות שלך?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על טיסת לואו קוסט שבוטלה

פיצוי על טיסת לואו קוסט שבוטלה – כל מה שצריך לדעת

מאת: עו"ד יצחק מימון

מזוודה שניזוקה או אבדה בטיסה – המדריך המלא

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי, החזר ותביעות על ביטול /עיכוב טיסה

פיצוי, החזר ותביעות על ביטול /עיכוב טיסה – מדריך לנוסע הישראלי

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי בטיסות - המדריך המשפטי המקיף לנוסעים בישראל

פיצוי בטיסות – המדריך המשפטי המקיף לנוסעים בישראל

מאת: עו"ד יצחק מימון

סעיף 6 לחוק שירותי תעופה

סעיף 6 לחוק שירותי תעופה – הסבר זכויות ופיצויים

מאת: עו"ד יצחק מימון

איך מגישים תביעה נגד חברת תעופה – מדריך מהיר לזכויותיך

איך מגישים תביעה נגד חברת תעופה – מדריך מהיר לזכויותיך

מאת: עו"ד יצחק מימון

החזר כספי על ביטול טיסה

החזר כספי על ביטול טיסה – מה באמת מגיע לכם?

מאת: עו"ד יצחק מימון

עיכוב בטיסה – מה עושים, מה מגיע לך, ומתי זה נחשב ביטול?

עיכוב בטיסה – מה עושים, מה מגיע לך, ומתי זה נחשב ביטול?

מאת: עו"ד יצחק מימון

עורך דין ביטול טיסה – למה חשוב לפנות לייעוץ משפטי?

עורך דין ביטול טיסה – למה חשוב לפנות לייעוץ משפטי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצויים בטיסה – המדריך המשפטי המקיף לזכויות נוסעים

פיצויים בטיסה – המדריך המשפטי המקיף לזכויות נוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול או עיכוב טיסה

ביטול או עיכוב טיסה – זכויות, החזרים ופיצויים לנוסע הישראלי

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על ביטול טיסה - מתי, כמה ואיך מקבלים?

פיצוי על ביטול טיסה – מתי, כמה ואיך מקבלים?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה במלחמת חרבות ברזל - מה מגיע לכם לפי החוק

ביטול טיסה במלחמת חרבות ברזל – מה מגיע לכם לפי החוק

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטולי טיסות - מדריך מלא לזכויות, פיצויים והחזרים

ביטולי טיסות – מדריך מלא לזכויות, פיצויים והחזרים

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על טיסה שבוטלה - מה מגיע לך לפי החוק

פיצוי על טיסה שבוטלה – מה מגיע לך לפי החוק

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעות פופולריות נגד חברות תעופה - מדריך מעשי לנוסעים

תביעות פופולריות נגד חברות תעופה – מדריך מעשי לנוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה ע"י חברות תעופה - מה עושים ומה מגיע לך?

ביטול טיסה ע”י חברות תעופה – מה עושים ומה מגיע לך?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה עקב מלחמה או מצב חירום – מהן זכויות הנוסעים?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על ביטול טיסה

פיצוי על ביטול טיסה – מתי ואיך מקבלים?

מאת: עו"ד יצחק מימון

סגירת שער העלייה למטוס - מה עושים והאם מגיע פיצוי?

סגירת שער העלייה למטוס – מה עושים והאם מגיע פיצוי?

מאת: עו"ד יצחק מימון

נוסע עם כרטיס לטיסה שבוטלה - מה מגיע לכם?

נוסע עם כרטיס לטיסה שבוטלה – מה מגיע לכם?

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי בגין ביטול או עיכוב בטיסה – הסבר מלא לזכויות שלך

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעה קטנה נגד חברת תעופה - מדריך לנוסעים

תביעה קטנה נגד חברת תעופה – מדריך לנוסעים

מאת: עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון
נעים מאד, עו"ד יצחק מימון 👋
איך אני יכול לעזור לך?
וואטסאפ שליחת וואטסאפ
דילוג לתוכן