מכתב התראה מעורך דין – שאלות ותשובות

נקודות חשובות שצריך לזכור לפני ששולחים מכתב התראה מעורך דין:

1. מכתב התראה לא צריך להיות מכתב קצר. על מכתב ההתראה להיות סוג של “בסיס ראשוני” של כתב התביעה “העתידי” שלכם במידה והצד השני אינו מעוניין בפתרון הסכסוך. קרי, מכתב מקיף ומפורט אשר לא מתיר מקום לספק באשר לרצינותכם.

2. יש לצפות מראש כבר במכתב ההתראה את הטענות שהצד השני עלול להעלות ולבחון אותם. לפיכך, מן הראוי לציין ולעמוד על משקלן של הראיות והטענות העלולות להעלות אצל הצד השני עוד בשלב של מכתב ההתראה, הכל כאמור בהתאם לפסיקה וההלכה בנושא הספציפי שלכם, כך גם בהתאם להוראות החוק השונות בהתאם למקרה שלכם.

3. בכל סכסוך שלא יהיה, עליכם תמיד לחשוב על הקטנת הנזק ועל הקטנת העלויות. העלות הקטנה יחסית של שליחת מכתב התראה מעורך דין בשלב הראשון, לעומת העלויות בהגשת תביעה וניהול הליך משפטי יקר וארוך כבר כשלב ראשון, הן משמעותיות מאוד לכן, מכתב התראה כשלב ראשוני יכול להיות פתרון טוב יותר מאשר הגשת תביעה וייצוג משפטי על ידי עורך דין.

4. אינספור מקרים בהם נשלח מכתב התראה מעורך דין, עזר המכתב לסיים את המחלוקת בין הצדדים בפשרה או בפיצוי מבלי שהצטרכו להגיע אל כותלי בית המשפט כלל וכלל. מכתב התראה נכון, מדויק, מפורט ומקצועי, פשוט עושה את העבודה. נקודה.

5. תום לבכם, ברוב המקרים אין באמת חובה חוקית משפטית לשלוח מכתב התראה טרם פתיחת הליך משפטי. עם זאת, שליחת מכתב התראה מעורך דין תבטל כל ספק ולו הקטן שבקטנים כי לא פעלתם על מנת לפתור את הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט. לעיתים, חוסר בתקשורת בין הצדדים, בהודעות, שיחות וכיוצא בזה, אינו מספיק לפעמים על מנת שתוכלו לטעון שעשיתם כל שביכולתכם על מנת לפתור את הסכסוך ולהקטין את הנזק. במילים פשוטות, עצה טובה ומקצועית מעורך דין יכולה לעזור לכם להתנהל משפטית באופן חכם ושקול יותר.

6. על אף שבמקרים רבים אין הגדרה חוקית משפטית באיזה אופן יש לשלוח מכתב התראה. עליכם לשקול בחיוב דווקא לשלוח את מכתב ההתראה בדואר רשום או בשליחות משפטית אל כתובתו או כתובת עסקו של הצד השני. בהמון מקרים אישור המסירה יכול לחסוך זמן יקר ואף להיות קריטי להמשך הסכסוך כולו במידה ותאלצו לתבוע את הצד השני. הרי בכל מקרה יהיה עליכם להמציא כדין את כתב התביעה, להבדיל מהמצאה של מכתב התראה שיכולה לעיתים להיות במייל/פקס/קובץ בהודעה לנייד. לפיכך, כבר במעמד שליחת מכתב ההתראה תוכלו להבין טוב יותר אם אכן הכתובת של העסק או הנתבע שלכם אכן מעודכנים ונכונים. העלות המזערית של השליחות בדואר או בשליחות משפטית תקל עליכם בהמשך מאוד, בעיקר במקרים בהם הצד השני סרבן או מחליף כתובות סדרתי.

7. שימו לב, מותר לכם ואף חובה עליכם (לדעתי האישית) להתייעץ עם עורך דין לפני כל צעד משפטי שאתם שוקלים לעשות, כמו למשל במקרים של הגשת תביעה קטנה. אין כל מניעה כי עורך דין תביעה קטנה יכין אתכם לדיון ואף ינסח עבורכם את כתב התביעה. לחלופין, אין כל מניעה כי עורך דין מכתב התראה יעניק לכם ייעוץ מקצועי כיצד נכון “לתקוף משפטית” את המקרה שלכם. החיסרון בשליחת מכתב התראה מעורך דין הוא שהמכתב עלול להחריף או להסלים את הסכסוך בין הצדדים. אין מחלוקת כי מכתב מעורך דין משנה את מצב הדברים שהיה קיים עד אותו הרגע. לעיתים, כאשר הצד השני מקבל מכתב התראה מעורך דין לפני פתיחת הליך משפטי, הסכסוך בין הצדדים “עולה שלב” ולכן חשוב לשים לב ולחשוב על כך. בנוסף, מכתב התראה מעורך דין חושף במידה מסוימת את הטענות שלכם עוד לפני הגשת התביעה. עם זאת, הניסיון מוכיח כי היתרונות הרבים של מכתב התראה מעורך דין עולים לאין שיעור על כל החסרונות. לכן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מהתחום הרלוונטי לפני כל צעד או פעולה משפטית שאתם שוקלים לבצע.     

נתקלתם בבעיה? מרגישים שנעשה לכם עוול? משרדנו בעל הצלחות רבות ובעל וותק וניסיון רב בתחומים שלעיל. אשמח לעמוד לשירותכם ולעזור לכם לעמוד על זכויותיכם.

כל המידע המופיע באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי או לטיפול משפטי, והוא אינו מוגדר כייעוץ משפטי מכל סוג. המידע המופיע באתר “יצחק מימון משרדי עורכי דין” כפוף לשינויים ולתיקונים אותם יש לבדוק ואין להסתמך עליהם ללא ייעוץ מעורך דין בהתאם למקרה ולגופו של עניין. 

לתיאום פגישה מקצועית

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם

קטגוריות משנה

לקוחות ממליצים

עומרי ליטבק
קרא עוד
"עורך דין מקצוען, אמין ומיוחד"
אורטל סרוסי
קרא עוד
"קשוב, בנאדם לפני הכל, נמצא במקצוע למען שליחות"
ולדימיר גרשנזון
קרא עוד
"תותח על חלל, שירות מיוחד, מקצועי ביותר"
מורן קרסקס
קרא עוד
"עורך דין יצירתי, נחוש, הופך עולמות בשביל הלקוחות שלו"
י.ה
קרא עוד
"עו"ד יצחק נתן לי הרגשה שהוא ממש נכנס לנעליים שלי, כאב את כאבי וניצח את מלחמתי, תודה על הכל איש יקר"
בובה לוי
קרא עוד
"לוחם צדק, איש אמת, יישר כוח"
תניר בראון
קרא עוד
"היה שם בשבילי בשעות לא שעות, הגיע, טיפל, רץ ממקום למקום, אין כמוך יצחק"

מאמרים נוספים

ביטול טיסה בעקבות מלחמה

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על ביטול טיסה

פיצוי על ביטול טיסה

מאת: עו"ד יצחק מימון

טיסה אשר לא מתאפשר לעלות עליה ובעקבות כך היא הוחמצה, באה בגדרם של המצבים שאותם ביקש חוק שירותי תעופה לכסות.

חברת התעופה סגרה את שער העלייה למטוס

מאת: עו"ד יצחק מימון

השתלטות על שטחים ברכוש המשותף – סכסוכי שכנים – סילוק יד- הריסת מבנים לא חוקיים שנבנו ברכוש המשותף ועוד.

מאת: עו"ד יצחק מימון

מהן זכויותיו של נוסע שהונפק לו כרטיס ל”טיסה שבוטלה”?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה בשל תקלה טכנית

מאת: עו"ד יצחק מימון

דואר זבל (“ספאם”)

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי בגין ביטול או עיכוב טיסה

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעות כנגד רשויות מקומיות ותאגידי המים

מאת: עו"ד יצחק מימון

מהי תביעה קטנה?

מאת: עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון
נעים מאד, עו"ד יצחק מימון 👋
איך אני יכול לעזור לך?
וואטסאפ דברו איתי
דילוג לתוכן