עורך דין מכתב התראה

המדריך המלא על שליחת מכתב התראה מעורך דין לפני תביעה, התראה לפני פתיחת הליך משפטי, התגוננות מפני מכתב התראה, מהי העלות של מכתב התראה, יתרונות, חסרונות ועוד. מדריך מקיף לתובע ולנתבע בנושא מכתב התראה.

לעיתים קרובות פונים אל משרדינו לקוחות המעוניינים לתבוע פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו להם. פרקטיקה נפוצה (בעיקר בתחום המשפט האזרחי) היא שליחת מכתב התראה מעורך דין לפני נקיטת הליכים משפטיים. כבר עתה נציין כי מכתב התראה הוא כלי נפוץ, עוצמתי וחשוב. כלי אשר יכול לחסוך לכם כסף וזמן יקר ולעיתים אף לפתור את הסכסוך כולו.

שליחת מכתב התראה

במרבית המקרים, אין באמת חובה חוקית לשלוח מכתב התראה, כך גם על אופן שליחתו ומסירתו של מכתב ההתראה אל הצד שכנגד. במקרים בהם אין חובה חוקית לשלוח מכתב התראה או לחלופין מכתב דרישה לפני נקיטת הליכים משפטיים. פרקטיקה נפוצה ומקובלת כיום היא שליחתו של מכתב ההתראה במייל/בפקס/דואר רשום. עם זאת, המלצתנו היא דווקא לשקול בחיוב את שליחת מכתב ההתראה בדואר רשום או בשליחות משפטית אל כתובתו או כתובת עסקו של הצד השני. ראשית, אלמנט ההפתעה בהגעה של שליח משפטי מעידה על רצינות כוונותיכם, שנית, הצד שכנגד מבין כי “עליתם שלב” והחלטתם לערב עורך דין על מנת לפתור את המחלוקת. שלישית, אישור המסירה יכול לחסוך לכם זמן יקר. אישור המסירה אף עלול להיות קריטי להמשך הסכסוך כולו במידה ותאלצו לתבוע את הצד השני. זאת משום שבכל מקרה יהיה עליכם להמציא במסירה כדין את כתב התביעה אם חלילה הסכסוך יגיע אל כותלי בית המשפט. לכן, להבדיל מהמצאה של מכתב התראה אשר יכולה להיות במייל/פקס/קובץ בהודעה לנייד. שליחת מכתב ההתראה על ידי שליח משפטי יכולה לעזור לכם להבין טוב יותר אם אכן כתובת העסק או כתובתו של הנתבע אכן מעודכנים ונכונים. רביעית, העלות המזערית יחסית של השליחות בדואר רשום או בשליחות משפטית תקל עליכם מאוד בהמשך הדרך במידה והסכסוך יחריף. בעיקר במקרים בהם מדובר בצד שני סרבן או צד שני אשר מחליף כתובות סדרתי.    

מהו מכתב התראה? מדוע נהוג לשלוח מכתב התראה לפני פתיחת הליך משפטי? מהי מטרתו של מכתב ההתראה ומהו יכול להשיג?  

אין מחלוקת כי הניסיון מוכיח כי יתרונותיו הרבים של מכתב התראה מעורך דין, עולים לאין שיעור על כל החסרונות שעלולים לעלות. מכתב התראה מעורך דין הוא מכתב אשר נשלח לצד שכנגד לפני נקיטת הליכים משפטיים נגדו. המטרה בשליחתו של מכתב ההתראה היא להעביר מסר ברור לצד שכנגד. לעיתים כבר בשלב שליחת מכתב ההתראה ישנה דרישה למילוי דרישותיכם ודישה לפיצוי בעקבות הנזק או העוולה שנעשתה לכם. לפיכך, במידה והצד שכנגד לא ימלא את דרישותיכם בהתאם למכתב ההתראה, אזי הצד השולח ינקוט בהליכים משפטיים נגדו.

כזכור מהמאמרים הקודמים בנושא, את בית המשפט “מעניינות” אך ורק הראיות בכל מקרה ומקרה. לכן, אם אכן יש לכם ראיות טובות נגד הצד השני, בפעמים רבות מכתב ההתראה עוזר לפתור את הסכסוך בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט ואף בתשלום פיצוי על הנזק או העוולה שנגרמה לכם, בין היתר בשל הטענות הטובות שהועלו במכתב ההתראה המגובות בראיות טובות.  

התגוננות מפני מכתב התראה

כיצד ניתן להתגונן נכון מפני מכתב התראה? האם חייב להגיב למכתב התראה? האם עורך דין יכול לשלוח בשמכם מכתב תגובה למכתב התראה?    

ככל ונשלח אליכם מכתב התראה, הדבר הכי חשוב הוא לא להתעלם מן המכתב. התעלמות מן המכתב עלולה לפגוע בכם בהמשך הדרך מבחינה ראייתית במידה ותוגש נגדכם תביעה בבית המשפט. התעלמות מן המכתב או תגובה לא משפטית מקצועית, עלולה לגרום למותב היושב בדין להתרשם לרעה מכם משום שלא נעשה ניסיון מצדכם לפתור את המחלוקת בין הצדדים. דבר נוסף שחשוב לשים אליו לב הוא כי לעיתים רבות, תגובה נכונה מעורך דין כתשובה למכתב התראה שנשלח אליכם, עשויה להשמיט לחלוטין את הטענות שהועלו נגדכם במכתב ההתראה שנשלח מטעמו של השולח. לפיכך, אסור בתכלית האיסור להתעלם ממכתב התראה שנשלח אליכם, לכן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין לפני כל צעד משפטי שאתם בוחרים או שלא בוחרים לעשות. כך גם שלא לנסח את מכתב ההתראה או את מכתב התגובה בעצמכם לפני  התייעצות ויצרת קשר עם עורך דין מוסמך.  

יתרונות וחסרונות במכתב התראה מעורך דין

נעמוד על שלושה יתרונות עיקריים: הראשון, מכתב התראה מעיד על תום לבכם. מדוע? משום שבפעולה זו, מעיד על עצמו הצד השולח כי הוא פעל בדרך של שלום והיה מעוניין לפתור את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט. לפיכך, מכתב ההתראה עשוי לשמש כפתרון חלופי לפני הגשת התביעה וניהול הליכים בבית המשפט. השני, שליחת מכתב התראה מאותתת לצד השני על רצינות כוונותיכם, ומעידה כי אתם בקיאים ומבינים מהם הזכויות העומדות לכם על פי חוק ובהתאם לפסיקה. השלישי, לעיתים, התגובה המתקבלת מן הצד השני בעקבות שליחת המכתב מטעמכם, עשויה לגלות ראיות חדשות ואף לפעול לרעתו של הצד השני במקרים בהם תגובתו עלולה להחמיר דווקא את מצבו המשפטי, הגם שיש משקל ראייתי לתגובתו של הצד השני במידה והסכסוך יגיע בסופו של יום לפתחו של בית המשפט.

נעמוד על שני חסרונות עיקריים: החיסרון ראשון, שליחת מכתב התראה גורם לעיתים לאיבוד אלמנט ההפתעה אל מול הצד השני. במכתב ההתראה אתם בעצם מעלים את מרבית הטענות שלכם ובכך “מכינים” את הצד שכנגד. החיסרון השני, על ידי שליחת מכתב התראה, הצד שכנגד מבין ששכרתם עורך דין מטעמכם. לכן, לצערי, לעיתים ישנם מקרים בהם הדבר מביא דווקא עלול להוביל להחרפת הסכסוך. נניח במקרים בהם הצד השני נכנס למצב “מגננה” או לחלופין הצד השני מבין כי מצב היחסים בין הצדדים השתנה לרעה או חלילה מרגיש מאוים משפטית בשל הצהרת כוונותיו של הצד השולח.         

מכתב התראה מחיר

מהו המחיר של מכתב התראה? מהו התשלום המקובל עבור שליחת מכתב התראה מעורך דין? כמה עולה מכתב התראה? 

אין מחירון קבוע עבור הכנת מכתב התראה מעורך דין, ראשית, משום שהדבר תלוי במספר פרמטרים משתנים. כגון מורכבות המקרה ושעות העבודה הנדרשות מעורך הדין בכתיבתו של מכתב ההתראה בהתאם לטענותיכם, ובהתאם לחוק ולפסיקה הרלוונטית בעניינכם. בנוסף, ככל שמדובר בעורך דין מנוסה יותר, שזהו תחום עיסוקו ומומחיותו, טווח המחירים משתנה בהתאם.

עם זאת, טווח המחרים הנהוג במשרדנו עבור ניסוח מכתב התראה על ידי עורך דין נע בין 700-1,500 ש”ח בתוספת מע”מ

לפני כל צעד או פעולה משפטית שאתם שוקלים לעשות, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מהתחום הרלוונטי לעניינכם. אין כל פסול להתייעץ, לבדוק ולברר היתכנות משפטית מול מספר עורכי דין לפני שאתם מקבלים כל החלטה. עם זאת, שימו לב שאתם גם לא פועלים בשיהוי. 

 

כל המידע המופיע באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי או לטיפול משפטי, והוא אינו מוגדר כייעוץ משפטי מכל סוג. המידע המופיע באתר “יצחק מימון משרדי עורכי דין” כפוף לשינויים ולתיקונים אותם יש לבדוק ואין להסתמך עליהם ללא ייעוץ מעורך דין בהתאם למקרה ולגופו של עניין. 

 

לתיאום פגישה מקצועית

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם

קטגוריות משנה

לקוחות ממליצים

עומרי ליטבק
קרא עוד
"עורך דין מקצוען, אמין ומיוחד"
אורטל סרוסי
קרא עוד
"קשוב, בנאדם לפני הכל, נמצא במקצוע למען שליחות"
ולדימיר גרשנזון
קרא עוד
"תותח על חלל, שירות מיוחד, מקצועי ביותר"
מורן קרסקס
קרא עוד
"עורך דין יצירתי, נחוש, הופך עולמות בשביל הלקוחות שלו"
י.ה
קרא עוד
"עו"ד יצחק נתן לי הרגשה שהוא ממש נכנס לנעליים שלי, כאב את כאבי וניצח את מלחמתי, תודה על הכל איש יקר"
בובה לוי
קרא עוד
"לוחם צדק, איש אמת, יישר כוח"
תניר בראון
קרא עוד
"היה שם בשבילי בשעות לא שעות, הגיע, טיפל, רץ ממקום למקום, אין כמוך יצחק"

מאמרים נוספים

ביטול טיסה בעקבות מלחמה

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי על ביטול טיסה

פיצוי על ביטול טיסה

מאת: עו"ד יצחק מימון

טיסה אשר לא מתאפשר לעלות עליה ובעקבות כך היא הוחמצה, באה בגדרם של המצבים שאותם ביקש חוק שירותי תעופה לכסות.

חברת התעופה סגרה את שער העלייה למטוס

מאת: עו"ד יצחק מימון

השתלטות על שטחים ברכוש המשותף – סכסוכי שכנים – סילוק יד- הריסת מבנים לא חוקיים שנבנו ברכוש המשותף ועוד.

מאת: עו"ד יצחק מימון

מהן זכויותיו של נוסע שהונפק לו כרטיס ל”טיסה שבוטלה”?

מאת: עו"ד יצחק מימון

ביטול טיסה בשל תקלה טכנית

מאת: עו"ד יצחק מימון

דואר זבל (“ספאם”)

מאת: עו"ד יצחק מימון

פיצוי בגין ביטול או עיכוב טיסה

מאת: עו"ד יצחק מימון

תביעות כנגד רשויות מקומיות ותאגידי המים

מאת: עו"ד יצחק מימון

מהי תביעה קטנה?

מאת: עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון

עו"ד יצחק מימון
נעים מאד, עו"ד יצחק מימון 👋
איך אני יכול לעזור לך?
וואטסאפ דברו איתי
דילוג לתוכן